Search
Close this search box.

مهندسی سبز

متخصصان حوزه محیط زیست و حفاظت از آب و هوا در آلمان بیشتر از همیشه مورد تقاضا هستند. چه در بخش کشاورزی، حمل و نقل یا انرژی – نقش شما برای آینده‌ای سبز حائز اهمیت است.

 

کارهای پایدار در حوزه مهندسی سبز

آیا به دنبال شغلی با آینده‌ای روشن هستید؟ پس بخشی از اقتصاد “سبز” در آلمان شوید و دنیای پایدار فردا را شکل دهید. با تغییرات انرژی و زدودن کربن از اقتصاد، فرصت‌های شغلی جدید و متنوعی در بخش‌های برتر آلمان پدیدار می‌شوند. متخصصان بین‌المللی با آگاهی نسبت به پایداری، در این شغل‌های “سبز” به ویژه مورد تقاضا هستند!

 

اقتصاد سبز در یک نگاه

حدود 300,000 نفر

در بخش “انرژی‌های تجدیدپذیر” مشغول به کار هستند.

 

2.2 میلیون

نصب سیستم‌های فتوولتائیک در آلمان.

 

“Greentech ساخت آلمان”

انتقال انرژی با هدف دستیابی به بی‌طرفی گازهای گلخانه‌ای تا سال 2045، موتوری برای ایجاد شغل‌های جدید است – صدها هزار نفر در آلمان در این بخش مشغول به کار هستند، به ویژه در شرکت‌های متوسط. صنعت خودروی برتر آلمان نیز سبزتر می‌شود: دولت فدرال رویکردهای نوآورانه برای توسعه بیشتر E-موبیلیتی و گسترش ایستگاه‌های شارژ را ترویج می‌کند.

 

فناوری‌های سبز از آلمان نیز در سراسر جهان بسیار مورد تقاضا هستند، به ویژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر. صنعت فناوری محیط زیست آلمان نوآوری‌های جدیدی را هم در زمینه انرژی و هم در توسعه فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی به ارمغان می‌آورد. امروزه انرژی‌های تجدیدپذیر منبع مهمی از برق در آلمان هستند. در سال 2021، بیش از 41٪ برق آلمان از باد، خورشید، آب یا بیوماس تامین شد.

 

“شغل‌های سبز چیست؟”

شغل‌های سبز در تمامی بخش‌های اقتصادی یافت می‌شوند: از حوزه‌های سنتی مانند صنایع تولیدی گرفته تا حمل و نقل و ساختمان‌سازی، و حتی حوزه‌های تازه پدید آمده مانند بخش انرژی. به طور خلاصه، شغل‌های سبز پایه‌ای برای موفقیت در تغییرات انرژی و ترویج حفاظت از آب و هوا و محیط زیست هستند.

 

در اقتصاد سبز، به ویژه افرادی با تحصیلات فنی و مهندسی، و همچنین افرادی با تجربه در صنایع تولیدی و ساختمان‌سازی مورد نیاز هستند. برخی از این حوزه‌های شغلی عبارتند از:

 

صنعتگران (مانند الکترونیک‌کاران برای فناوری انرژی و ساختمان، تکنسین‌های حرارتی، مکانیک‌های تاسیسات – سیستم‌های بهداشتی، گرمایشی و تهویه مطبوع)

 

مهندسان (مانند مشاوران انرژی، تکنسین‌های محیط زیست، طراحان، توسعه‌دهندگان، مهندسان فناوری خودرو)

 

متخصصان فناوری اطلاعات (مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده)

در حوزه‌های کاری مانند:

انرژی و الکتروتکنیک (مانند انرژی بادی، فتوولتائیک، نصب فناوری خورشیدی)

 

مهندسی مکانیک

تکنولوژی عملیاتی

صنعت ساخت و ساز

صنعت خودرو (مانند الکتروموبیلیتی)

کشاورزی و زراعت

در بسیاری از این حوزه‌ها، کارفرمایان با مشکل یافتن پرسنل ماهر مواجه هستند – فرصتی برای شما برای یافتن شغلی جذاب!

https://www.make-it-in-germany.com/de/arbeiten-in-deutschland/green-jobs