Search
Close this search box.

آیا نیاز به دانش زبان آلمانی دارم؟

 

در زندگی روزمره در آلمان، یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا بهتر از پس مشکلات برآیید. در اینجا بیاموزید که چرا دانستن زبان آلمانی مهم است.

 

آیا نیاز به دانش زبان آلمانی دارم؟

یادگیری زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای آماده شدن برای زندگی در آلمان است. به این ترتیب، شما می‌توانید سریع‌تر خود را با شرایط جدید وفق دهید و دوستی‌های جدیدی برقرار کنید.

برای مقاصد خاصی مانند کار یا تحصیل، ممکن است لازم باشد که شما دانش خاصی از زبان آلمانی داشته باشید. اغلب، ارائه مدرکی از دانش زبان آلمانی برای درخواست ویزا نیز ضروری است:

مشاغل بهداشتی: اگر می‌خواهید در آلمان در یک حرفه بهداشتی، مانند پرستاری یا پزشکی کار کنید، دانستن زبان آلمانی ضروری است. بسته به ایالت، سطح B1 یا B2 از چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها (GER) مورد نیاز است.

توجه عمومی: اگر می‌خواهید در آلمان در یک حرفه تنظیم‌شده مانند معلمی یا وکالت کار کنید، به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی ضروری است. برای این و بسیاری از حرفه‌های تنظیم‌شده دیگر، دانش زبان آلمانی نیز لازم است. همچنین می‌توانید از ما بهترین مشاوره شخصی دریافت کنید.

زبان آلمانی برای دانشجویان و کارآموزان: اگر برای یک دوره تحصیلی به زبان آلمانی در آلمان درخواست می‌کنید، باید دانش زبانی که دانشگاه درخواست کرده است را اثبات کنید. کارآموزان آتی نیز باید به طور کلی زبان آلمانی کافی برای شروع آموزش خود در آلمان داشته باشند. اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید در بخش “تحصیل” یا “آوسبیلدونگ” بخوانید.

زبان آلمانی برای همسران: دانش زبان آلمانی برای ادغام سریع در زندگی حرفه‌ای و اجتماعی مهم است. همسر شما در آلمان احتمالاً احساس راحتی بیشتری خواهد کرد اگر همه کمی زبان آلمانی بدانند. با این حال، برای درخواست ویزای همراهی همسر و فرزندان، اگر خودتان یکی از عناوین اقامت زیر را دارید، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست:

کارت آبی اتحادیه اروپا (§ 18b Abs. 2 AufenthG)

کارت ICT    (§§19, 19a AufenthG)

اجازه اقامت برای متخصصان (§ 18a AufenthG یا § 18b Abs. 1 AufenthG)

اجازه اقامت برای متخصصان بسیار ماهر (§18c Abs. 3 AufenthG)

اجازه اقامت برای اهداف تحقیق و پژوهشگران متحرک (§§ 18d, 18f AufenthG)

اجازه اقامت برای مقاصد استخدامی دیگر؛ کارمندان دولتی (§ 19c AufenthG)

اجازه اقامت برای اهداف کارآفرینی (§ 21 AufenthG)

دانش زبان آلمانی به عنوان شرط دریافت ویزا: برای درخواست ویزا، ممکن است نیاز به ارائه مدرک خاصی از دانش زبان آلمانی باشد. شما به دانش زبان آلمانی در سطح B2 برای صدور ویزای جستجوی محل آموزش نیاز دارید. دانش زبان آلمانی در سطح B1 برای صدور ویزای انجام آموزش حرفه‌ای مورد نیاز است.

برای ویزای تأیید صلاحیت‌های حرفه‌ای خارجی، معمولاً حداقل سطح A2 مورد نیاز است.

در بخش ویزا، اطلاعات بیشتری در مورد شرایط هر نوع ویزا بخوانید.

دانش زبان آلمانی مورد نیاز بر اساس نوع ویزا

در این فایل می‌توانید بررسی کنید که آیا و چه نوع دانش زبان آلمانی برای دریافت یک نوع خاص از مجوز اقامت نیاز دارید.