Search
Close this search box.

ایالت‌های آلمان: کاوش در زیبایی‌ها و فرصت‌ها

ایالت‌های آلمان: کاوش در زیبایی‌ها و فرصت‌ها

کشف آلمان! درباره صنایع و فرصت‌های موجود در هر یک از ایالت‌ها بیشتر بدانید

ایالت های فدرال در یک نگاه
در این بخش، به بررسی ایالت های جمهوری فدرال آلمان، کشوری با موقعیت استراتژیک در قلب اروپا، می‌پردازیم. آلمان که با نه کشور همسایه مرز مشترک دارد، از آلپ در جنوب تا دریای شمال و دریای بالتیک در شمال گسترده شده است. این کشور با تاریخ غنی و فرهنگی متنوع، مقصدی جذاب برای مهاجران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

 

 

عنوان رسمی برای ایالات فدرال آلمان، “ایالات(Länder)” است. چون کشور ملی آلمان از این ایالات تشکیل شده، نام رسمی آن “جمهوری فدرال آلمان” است. بنابراین، آلمان اتحادی از ایالات خود است. و پایتخت آلمان، برلین است. همچنین، برلین یکی از ایالات آلمان است. به طور کلی، (تقریباً) هر ایالتی پایتخت خود را دارد که به آن‌ها “پایتخت‌های ایالتی” گفته می‌شود.

 

ایالت‌های آلمان به تفصیل

در ادامه، شما با جزئیات بیشتری در مورد موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ایالت‌های آلمان آشنا می‌شوید. برای هر ایالت، نقشه‌ای نیز وجود دارد که مکان آن را در آلمان نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

بادن-وورتمبرگ Baden-Württemberg

این ایالت یکی از مدرن‌ترین مراکز صنعتی جهان است. قدرت اقتصادی چشمگیر و نرخ پایین بیکاری، جذابیت این ایالت را دوچندان می‌کند. مناظر متنوعی چون دریاچه بادن و جنگل سیاه، کیفیت بالای زندگی در این منطقه را تضمین می‌کند.

 

 

بایرن Bayern

طبیعت زیبا، مردم دوست‌داشتنی و جذابیت‌های اقتصادی بالا، بایرن را به سرزمینی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. اقتصاد در حال رشد و بازار کار پر از فرصت‌های متنوع برای متخصصین بین‌المللی است.

 

برلین Berlin

پایتخت آلمان رکورددار تاسیس شرکت‌های جدید است. بیشترین تعداد شغل‌های جدید در سراسر کشور، در اینجا ایجاد می‌شود. افراد از سراسر جهان برای زندگی و کار به برلین می‌آیند و شرکت‌های بسیاری در اینجا مستقر می‌شوند.

 

براندنبورگ Brandenburg

براندنبورگ به همراه برلین، منطقه پایتختی آلمان را تشکیل می‌دهد. این ایالت با ویژگی‌هایی چون موقعیت مرکزی در تقاطع بزرگترین محورهای ترافیکی اروپا و مناظر طبیعی فوق‌العاده، ارزش بالایی برای اوقات فراغت و تفریح دارد.

 

برمن Bremen

برمن با خلاقیت و نوآوری‌های خود، ضمن حفظ آرامش خاص شمال آلمان، مکانی جذاب برای متخصصین است. شور و اشتیاق مردم و اقتصاد عملکردگرا و علمی، این مکان را برای متخصصین دلپذیر می‌سازد.

 

هامبورگ Hamburg

این متروپل قرمز به دلیل موقعیت ساحلی، ارزش بالای اوقات فراغت و تنوع گسترده فرهنگی، مورد توجه قرار دارد. جمعیت نسبتاً جوان، عملکرد اقتصادی قوی، درآمد بالا و سطح تحصیلات بالا از ویژگی‌های برجسته آن است.

 

هسن Hessen

هسن با داشتن یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپا، به خوبی به شبکه ترافیکی متصل است. مرکز مالی بین‌المللی فرانکفورت، این ایالت را به عنوان یک منطقه خدماتی قوی مطرح کرده و در عین حال، شرکت‌های صنعتی شناخته‌شده جهانی، هسن را به عنوان مرکز فناوری در قلب بازارهای اروپایی معرفی می‌کنند.

 

مکلنبورگ-فورپمرن Mecklenburg-Vorpommern

مناظر شمال آلمان با سواحل دریای بالتیک، دریاچه‌های زلال، مزارع وسیع و طبیعت بکر، همراه با جذابیت‌های دریایی و فضای باز فراوان، این ایالت را به مکانی برای زندگی تبدیل کرده‌اند. قدرت اقتصادی این مکان بر پایه ترکیبی از صنایع نوآور آینده‌نگر و صنایع سنتی، همراه با شرکت‌های بزرگ جهانی و متوسط است.

 

نیدرزاکسن Niedersachsen

شرکت‌های قدرتمند، افراد نوآور و موسسات تحقیقاتی برجسته، این ایالت را به مکانی عالی برای اقتصاد و علم تبدیل کرده‌اند.

 

نوردراین-وستفالن Nordrhein-Westfalen

این ایالت به دلیل تنوع خود، با مراکز اقتصادی قدرتمند، شهرهای پرجنب‌وجوش و مناظر طبیعی آرام‌بخش، شناخته شده است. این مکان یکی از قدرتمندترین مناطق صنعتی جهان و دارای یکی از غنی‌ترین مناظر فرهنگی اروپا است.

 

راینلند-فالتس Rheinland-Pfalz

راینلند-فالتس به عنوان یکی از مناطق پیشرفته فناوری در اروپا شناخته شده است. این ایالت با قدرت اقتصادی و صادراتی فوق‌العاده، همچنین با زیرساخت‌های خانواده‌دوست، مدارس و دانشگاه‌های برتر، مناظر طبیعی و فرهنگی زیبا و رودخانه‌های بزرگی چون راین و موزل، مکانی عالی برای زندگی خوب است.

 

زارلند Saarland

زارلند با موفقیت از یک مکان سنتی برای معدنکاری و تولید فولاد به یک منطقه اقتصادی مدرن و جهان‌نما تغییر یافته است. واقع در میان فرانسه، لوکزامبورگ و بقیه آلمان، این ایالت با مناظر جذاب و هزینه‌های معقول زندگی و مسکن، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

 

زاکسن-آنهالت Sachsen-Anhalt

یک اقتصاد پویا، موقعیت مرکزی در اروپا، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم زیاد، دانشگاه‌ها و موسسات عالی خوب تجهیز شده، و تعداد زیادی موسسات تحقیقاتی خارج از دانشگاهی، زاکسن-آنهالت را به مکانی هیجان‌انگیز برای کار تبدیل کرده است.

 

زاکسن Sachsen

زاکسن به عنوان مکانی برجسته برای شرکت‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر، رشد اقتصادی بسیار پویایی داشته است. موقعیت جذاب آن بین غرب و شرق اروپا و جمعیتی که به فناوری علاقه‌مند هستند، به این رشد کمک کرده‌اند.

 

شلسویگ-هولشتاین Schleswig-Holstein

در شلسویگ-هولشتاین متخصصان می‌توانند شاهد برج‌های فانوس دریایی باشند – هم از نظر اقتصادی و علمی و هم به صورت واقعی. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی در این ایالت بر روی فناوری‌های آینده کار می‌کنند. همزمان، ۱۱۹۰ کیلومتر ساحل با فانوس‌های دریایی زیبا شما را برای پیاده‌روی دعوت می‌کند.

 

تورینگن Thüringen

تورینگن به یکی از پرتحرک‌ترین مناطق با بالاترین نرخ‌های رشد تبدیل شده است. شرکت‌های کوچک و متوسط با انعطاف‌پذیری و نوآوری بالا، سریعاً به تحولات بازار پاسخ می‌دهند و امنیت شغلی بالایی برای کارکنان خود فراهم می‌آورند.

 

 

سوالات مهم در مورد ایالات فدرال  FAQ:

آلمان چند ایالت فدرال دارد؟

آلمان در مجموع 16 ایالت فدرال دارد.

آیا در کشورهای دیگر نیز ایالات فدرال وجود دارد؟

بله، در اتریش نیز ایالات فدرال وجود دارد.

مترادف‌هایی برای ایالت فدرال Bundeslandچیست؟

به جای ایالت فدرال، می‌توانید از کلمه “ایالت Land  ” استفاده کنید که این نیز عنوان رسمی است.

آیا هر ایالت فدرال پایتخت خود را دارد؟

خیر، دو ایالت شهری برلین و هامبورگ پایتخت ایالتی ندارند.

 

کدام ایالت فدرال بزرگترین پایتخت را دارد؟

بایرن بزرگترین پایتخت ایالتی را دارد، مانند مونیخ. مونیخ حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و سومین شهر بزرگ کل جمهوری فدرال آلمان است.

 

آیا تمام ایالات فدرال تعطیلات یکسانی دارند؟

خیر، تعطیلات رسمی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

کدام ایالت فدرال بزرگترین است؟

بایرن بزرگترین ایالت فدرال آلمان است.

کدام ایالت فدرال بیشترین جمعیت را دارد؟

ایالت نوردراین-وستفالن بیشترین جمعیت را دارد، تقریباً 18 میلیون نفر.

کدام ایالت فدرال بالاترین تراکم جمعیتی را دارد؟

برلین بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، با بیش از 4،000 نفر در هر کیلومتر مربع.

 

 

ایالت‌های آلمان به تفصیل در ادامه، شما با جزئیات بیشتری در مورد موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ایالت‌های آلمان آشنا می‌شوید. برای هر ایالت، نقشه‌ای نیز وجود دارد که مکان آن را در آلمان نشان می‌دهد.

پایتخت‌های ایالت‌های آلمان تقریباً هر ایالت در آلمان یک پایتخت دارد که به همین ترتیب به عنوان پایتخت ایالتی شناخته می‌شود. جدول زیر شامل تمام ایالت‌های آلمان به همراه پایتخت و جمعیت آن‌ها است:

ایالت پایتخت جمعیت پایتخت
برلین ندارد 3,669,491
هامبورگ ندارد 1,899,160
باواریا مونیخ 1,484,226
بادن-وورتمبرگ اشتوتگارت 635,911
نوردراین-وستفالن دوسلدورف 621,877
ساکسونی درسدن 556,780
برمن برمن 567,559
نیدرزاکسن هانوفر 536,925
هسن ویسبادن 278,474
شلسویگ-هولشتاین کیل 246,794
ساکسونی-آنهالت ماگدبورگ 237,565
راینلند-پفالتز ماینتس 218,578
تورینگن ارفورت 213,981
سارلند ساربروکن 180,374
براندنبورگ پوتسدام 180,334
مکلنبورگ-فورپومرن شورین 95,653

بیشتر در مورد پایتخت‌های ایالتی آلمان می‌توانید در صفحه مربوطه بیاموزید.

اندازه ایالت‌های آلمان ایالت‌های آلمان از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند. شما می‌توانید این تفاوت‌ها را نیز در نقشه بالا مشاهده کنید. همچنین از نظر جمعیت، ایالت‌ها کاملاً متفاوت هستند. بنابراین، جدول زیر اطلاعات مربوط به مساحت و جمعیت هر یک از ایالت‌ها را ارائه می‌دهد:

ایالت مساحت (کیلومتر مربع) سهم از کل مساحت آلمان جمعیت سهم از کل جمعیت آلمان
باواریا 70,500 20% 13 میلیون 16%
نیدرزاکسن 47,700 13% 8 میلیون 10%
بادن-وورتمبرگ 35,700 10% 11 میلیون 13%
نوردراین-وستفالن 34,100 10% 18 میلیون 22%
براندنبورگ 29,700 8% 3 میلیون 4%
مکلنبورگ-فورپومرن 23,300 7% 2 میلیون 2%
هسن 21,100 6% 6 میلیون 8%
ساکسونی-آنهالت 20,400 6% 2 میلیون 2%
راینلند-پفالتز 19,900 6% 4 میلیون 5%
ساکسونی 18,500 5% 4 میلیون 5%
تورینگن 16,200 5% 2 میلیون 2%
شلسویگ-هولشتاین 15,800 4% 3 میلیون 4%
سارلند 2,600 1% 1 میلیون 1%
برلین 900 کمتر از 1% 4 میلیون 5%
هامبورگ 800 کمتر از 1% 2 میلیون 2%
برمن 400 کمتر از 1% 1 میلیون 1%

 

**جدول اندازه و جمعیت ایالت‌های فدرال آلمان**

 

تفاوت آلمان با سایر کشور ها

اگرچه تفاوت‌ها بین ایالت‌های فدرال آلمان به اندازه تفاوت‌های بین ایالت‌های مختلف ایالات متحده آمریکا نیست، ولی در چارچوب فدرالیسم تفاوت‌هایی بین ایالت‌ها وجود دارد.

 

برای مثال، پلیس و آموزش و پرورش در اختیار هر ایالت است. گاهی اوقات تفاوت‌ها در این زمینه‌ها از ایالتی به ایالت دیگر قابل توجه است. به عنوان مثال، یکی از تفاوت‌های بارز، یونیفرم متفاوت پلیس در ایالت‌های مختلف آلمان است.

 

علاوه بر این، تفاوت‌های فرهنگی و زبانی بین ایالت‌های مختلف آلمان وجود دارد. گویش‌های مختلف به قدری متفاوت هستند که گاهی اوقات افراد از ایالت‌های مختلف قادر به درک یکدیگر نیستند.

 

همچنین، در مسائل جاری جامعه و سیاست، ایالت‌ها گاهی اوقات واکنش‌های بسیار متفاوتی نشان می‌دهند. به عنوان مثال، در شرایط همه‌گیری کرونا، قوانین مختلف در ایالت‌های مختلف آلمان باعث شگفتی و سردرگمی بسیاری شده است. با این حال، فدرالیسم و بنابراین نقش سیاسی قوی هر ایالت به طور کلی مورد استقبال قرار می‌گیرد، زیرا این امر از تمرکز قدرت دولت فدرال جلوگیری می‌کند. دلایل این امر را می‌توان به خوبی از تاریخ آلمان درک کرد.

 

تاریخچه تشکیل ایالت‌های فدرال آلمان

اگرچه ریشه‌های فدرالیسم آلمان به قرون وسطی برمی‌گردد، اما تقسیم‌بندی کنونی آلمان نتیجه جنگ جهانی دوم است. دو عامل اصلی در این تقسیم‌بندی نقش داشتند:

 

  1. 1. تقسیم آلمان بین قدرت‌های اشغالگر فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و روسیه
  2. 2. تمایل به جلوگیری از قدرتمند شدن بیش از حد ایالت‌های فدرال آلمان

 

ایالت‌های فدرال آلمان از سال‌های 1945/1946/1947 گاهی اوقات بر اساس سرزمین‌های تاریخی شکل گرفتند، اما گاهی اوقات نیز به طور کاملاً جدید تعیین شدند. پس از مدتی توافق، در سال 1947 تعداد 16 ایالت فدرال شکل گرفت که البته کاملاً با ایالت‌های امروزی مطابقت ندارند.

 

**ایالت‌های سابق آلمان**

در ابتدا، سه ایالت فدرال وجود داشت که امروزه در آلمان وجود ندارند:

 

– وورتمبرگ-هوهنتسولرن

– بادن

– وورتمبرگ-بادن

 

تقسیم‌بندی این ایالت‌ها بر اساس مرزهای مناطق اشغالی توضیح داده می‌شود. زیرا این مرزها از میان سرزمین کنونی بادن-وورتمبرگ عبور می‌کردند. بعداً، مردم در یک همه‌پرسی تصمیم به اتحاد این سه ایالت گرفتند.

 

بنابراین، ایالت بادن-وورتمبرگ از ایالت‌های قدیمی، جوان‌ترین است. زیرا در شکل کنونی خود از سال 1952 وجود دارد.

 

مرزهای خارجی ایالت‌های آلمان

 

آلمان با 9 کشور همسایه دارد. اطلاعات مهم در مورد آلمان و همسایگانش در صفحه‌ای خاص در دسترس است. همچنین، جدولی نشان می‌دهد که کدام یک از ایالت‌های آلمان با کشورهای همسایه مرز مشترک دارند و به ترتیب با کدام کشورها همسایه هستند. در مجموع، 10 ایالت آلمان دارای مرز خارجی هستند.

 

**جدول ایالت‌ها و همسایه‌های آلمان**:

– بادن-وورتمبرگ: فرانسه، سوئیس

– بایرن: اتریش، چک

– ساکسن: چک، لهستان

– براندنبورگ: لهستان

– مکلنبورگ-فورپومرن: لهستان

– شلسویگ-هولشتاین: دانمارک

– نیدرزاکسن: هلند

– نوردراین-وستفالن: هلند، بلژیک

– راینلند-پفالتز: بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه

– زارلند: لوکزامبورگ، فرانسه

 

 

**مرزهای داخلی آلمان**: مرزهای بین ایالت‌های آلمان به راحتی قابل عبور هستند و به صورت واضح مشخص نشده‌اند. معمولاً یک تابلوی راهنمایی و رانندگی در محل عبور از مرز بین دو ایالت نصب شده است. روی این تابلوها گاهی اوقات جملات بی‌معنی نوشته شده است، مانند “خوش آمدید به سرزمین سحرخیزان – ساکسن-آنهالت”.

 

 

ایالت‌های جدید آلمان

تا سال 1990، آلمان به دو بخش تقسیم شده بود: جمهوری فدرال آلمان و جمهوری دموکراتیک آلمان (DDR). در آن زمان، 5 ایالت از ایالت‌های آلمان به DDR تعلق داشتند و بقیه به جمهوری فدرال. پس از اتحاد مجدد، به این ایالت‌ها ایالت‌های جدید گفته می‌شود. در طول تقسیم آلمان، بُن پایتخت آلمان و برلین شرقی پایتخت DDR بود.

 

ایالت‌های جدید عبارتند از:

 

براندنبورگ

مکلنبورگ-فورپومرن

ساکسن

ساکسن-آنهالت

تورینگن

حدود یک ششم از 83 میلیون نفر جمعیت آلمان در این ایالت‌های جدید زندگی می‌کنند.

 

مرز سابق بین DDR و جمهوری فدرال آلمان به شدت محافظت شده و بخشی از آن نیز به شدت مستحکم بود، به‌ویژه از سوی DDR. این کار برای جلوگیری از فرار مردم از کشور بود. بخشی از این تحکیمات، دیوار برلین بود. در برخی نقاط، امروز هم می‌توان آثار این مرز را بین ایالت‌های قدیمی و جدید مشاهده کرد. می‌توانید بخش‌هایی از دیوار، برج‌های مراقبت و نوارهای مرگ را ببینید.

 

ایالت‌های آلمان که در کنار دریا قرار دارند

فقط 3 ایالت آلمان در کنار دریا قرار دارند. نیدرزاکسن در شمال غربی آلمان در کنار دریای شمال، شلزویگ-هولشتاین در شمال آلمان در کنار دریای شمال و دریای بالتیک، و مکلنبورگ-فورپومرن در شمال شرقی آلمان در کنار دریای بالتیک قرار دارند.

 

حقایق جالب از ایالت‌های جمهوری فدرال آلمان

از پاییز 2021، ایالت بادن-وورتمبرگ کمپین تبلیغاتی تحت عنوان THE LÄND را آغاز کرده است. این کمپین باعث ایجاد تمسخر یا انتقاد در بین بسیاری از افراد شده است. شما می‌توانید نمونه‌ای از این کمپین منحصربه‌فرد را در وب‌سایت  THE LÄND ما مشاهده کنید .

 

 

 

ایالت‌ها در کشورهای دیگر

 

فقط در اتریش، که یک کشور آلمانی‌زبان است، واحد مدیریتی کوچک‌تر نیز به نام Land یا Bundesland شناخته می‌شود. اتریش دارای 9 ایالت است، در حالی که آلمان بیشتر دارد.

در سوئیس، معادل ایالت آلمان، کانتون است. بنابراین، 26 کانتون در سوئیس وجود دارد.

ایالت‌های آمریکا به نام استیت شناخته می‌شوند و در نتیجه، 50 استیت در آمریکا وجود دارد.

در ایتالیا، ایالت‌ها به نام منطقه یا Region شناخته می‌شوند و 20 منطقه در ایتالیا وجود دارد.

در لوکزامبورگ، ایالت‌ها به نام دیستریکت شناخته می‌شوند. لیختن‌اشتاین از ایالت‌ها فاقد است.

زبان آلمانی نه تنها در ایالت‌های آلمان بلکه در برخی دیگر از کشورها نیز به عنوان زبان رسمی استفاده می‌شود.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *