Search
Close this search box.

حقوق متخصص IT در آلمان

حقوق متخصص IT در آلمان
متخصصان فناوری اطلاعات که در آلمان کار می‌کنند، معمولاً حدود ۵۵٫۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند و بیشتر دستمزدهای آی‌تی بین ۴۰٫۰۰۰ یورو و ۸۰٫۰۰۰ یورو در سال است. اگر  درآلمان هستید و کمتر از ۴۰٫۰۰۰ یورو درآمد دارید، شاید وقت آن رسیده با رئیس خود صحبت کنید تا افزایش حقوق بگیرید یا یک شغل جدید به عنوان متخصص آی‌تی در آلمان پیدا کنید. بیایید از بابت آماری نیز بررسی کنیم.

میانگین و میانه دستمزد متخصص آی‌تی در آلمان

میانگین دستمزد متخصصان آی‌تی در آلمان ۵۶٫۸۰۰ یورو در سال است، در حالی که دستمزد میانه ۵۵٫۰۰۰ یورو در سال است

 

آمار و درصد حقوق متخصص آی‌تی در آلمان

۲۵٪ از متخصصان آی‌تی با درآمد بالا بیش از ۶۷٫۵۰۰ یورو در سال درآمد دارند و ۱۰٪ بالایی بیش از ۸۰٫۰۰۰ یورو می‌رسند، که پرداختی بسیار خوبی است و چیزی است که باید به دنبال آن باشید. در عین حال، ۲۵٪ از متخصصان آی‌تی با درآمد پایین کمتر از ۴۵٫۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند و ۱۰٪ کمتر از ۴۰٫۰۰۰ یورو.

 

سوالات متداول FAQ

اطلاعات حقوق از کجا آمده است؟

داده‌های آماری حقوق بر اساس بیش از ۲۷۵۰ مورد با محدوده حقوق که تاکنون در بورس کار ما منتشر شده‌اند، استوار است. برای هر آگهی کاری، اطلاعات حقوق مستقیماً توسط شرکت ارائه شده است.

 

میانگین حقوق متخصص آی‌تی در آلمان چقدر است؟

میانگین حقوق برای متخصص آی‌تی در آلمان ۵۶٫۸۰۰ یورو در سال است، در حالی که دستمزد میانه ۵۵٫۰۰۰ یورو در سال است.

 

یک متخصص آی‌تی در آلمان چقدر درآمد دارد؟

متخصصان آی‌تی در آلمان بین ۴۰٫۰۰۰ یورو و ۸۰٫۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند. در اینجا می‌توانید آمار حقوق متخصص آی‌تی را پیدا کنید.

 

بالاترین دستمزد برای یک متخصص آی‌تی در آلمان چقدر است؟

بالاترین حقوق ۱۲۰٫۰۰۰ یورو در سال است. شغل‌های متخصص آی‌تی با پرداخت بالا در آلمان را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

 

کمترین دستمزد برای یک متخصص آی‌تی در آلمان چقدر است؟

کمترین حقوق برای یک متخصص آی‌تی در آلمان40,000  یورو است، اما اگر تجربه کاری ندارید، می‌توانید یک کارآموزی بدون حقوق را نیز در نظر بگیرید.

 

البته، در اینجا ترجمه‌ی فارسی متن شما را آماده کرده‌ام:

 

واقعیت‌های درآمد متخصصان کامپیوتر و IT

در همه‌جا به دنبال متخصصان IT هستند و تقریباً هیچ صنعتی نمی‌تواند بدون آنها کار کند و حدود دو سوم شرکت ها با کمبود نیرو در این بخش مواجه هستند. اما واقعاً در صنعت IT، یا به عنوان یک متخصص کامپیوتر و مهندس IT در سایر صنایع، چقدر درآمد داریم؟

حقوق اولیه برای متخصصان کامپیوتر و IT

افرادی که تازه وارد صنعت IT می‌شوند، بر اساس مدرک تحصیلی‌شان دستمزد دریافت می‌کنند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی طبیعتاً کمتر از کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، حقوق می‌گیرند. به این ترتیب، فارغ‌التحصیلان کارشناسی به طور متوسط در ابتدای کار 48,966 یورو و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد 51,800 یورو دریافت می‌کنند. حداکثر حقوق برای ورودی‌ها در مقطع کارشناسی ارشد به مراتب بیشتر است: 57,400 یورو (در مقابل 52,775 یورو برای کارشناسی.)

شغل‌های فردا: کدام مشاغل آینده‌دار هستند؟

افرادی که به عنوان مهندس IT، متخصص کامپیوتر یا متخصص IT کمتر از دو سال تجربه کاری دارند، بر اساس گزارش مطالعه، بین 47,250 یورو و 57,400 یورو دریافت می‌کنند.

درآمد IT بر اساس موقعیت در شرکت

هرچه مهندسان IT و متخصصان کامپیوتر بیشتر در شغل خود باقی می‌مانند، درآمدشان بیشتر می‌شود. این موضوع نه تنها به دلیل افزایش تجربه کاری بلکه همچنین به خاطر بیشتر شدن مسئولیت‌های شغلی است. در حالی که افراد تازه‌کار معمولاً به عنوان عضوی از تیم پروژه فعالیت می‌کنند، همکاران با تجربه‌تر مستقیماً مسئولیت این پروژه‌ها و/یا کارکنان را به عهده می‌گیرند. هر دوی این موقعیت‌ها حقوق متناسبی را به همراه دارند.

 

برای مثال: یک مهندس پروژه در محیط نزدیک به IT در سال 2022 به طور متوسط 57,840 یورو درآمد خالص سالانه داشت. یک مدیر پروژه 72,500 یورو دریافت می‌کرد. این تفاوت را می‌توان این‌گونه توجیه کرد: یک عضو پروژه با احتمال بیشتری تازه‌کار است، بنابراین تجربه کاری کمی دارد و قطعاً هیچ مسئولیتی در قبال کارکنان ندارد. یک مدیر پروژه معمولاً دیگر تازه‌کار نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *